måndag 13 juni 2016

Vårens Fiske

Vårens fiske går nog till en av de sämre som jag haft. Tidigt i april på ett av årets första pass i Sverige körde undertecknad, Jonathan N och Filip G ett ismetepass där vi lyckades klämma två gäddor över 8 kg.


Denna gädda är tillfället fortfarande årsbästa så det säger en del av hur uselt det gått. Men skyller en del av det på för lite tid på grund av studier.

Lite abborrfiske har också hunnits med. Bland annat körde jag lite tillsammans med Rikard Jonsson från Svendsen Sport som var uppe på besök i storschtan i samband med Jaktias mässa. Ena dagen hann Rikard tjuvstarta och fiskade på under dagen medans jag satt och plugga. På eftermiddagen kom jag så ut och fick äran att först fota en fin svit borrar som dragits upp någon timme innan jag kom dit. Största fisken var 47cm men dessvärre utlekt. Resterande hade inte lekt men saknade den rätta längden. Abborrarna hade dessvärre taggat av efter att jag kom dit och några mindre hanar var det enda som behaga att hugga.
Rikards fina abborre-svit mellan 47-40cm tagna på spinn och drop-shot


Kort efter detta har det varit tentatider och inget liv förrän nu på senare tid. Lite spinnfiske har hunnits med toppat med en metersfisk. Verkar som att vädret kommer vara liknande som förra året så sommaren borde bjuda på bra gäddfiske även i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar